måndag 7 december 2009

Jul- och nyårsdryck


Jag har fotograferat julöl, champagne och glögg för Två Dagar, GP. En vän till vår syster ställde upp och sabrerade champagnen. Jag köpte tre flaskor och vi stod på vår innergård, i regnet, med en rullgardin som bakgrund. Efter två avklarde flaskor skulle jag föra över bilderna till datorn och när jag stoppade minneskortet i datorn försvann alla bilderna. Körde räddningsprogram utan resultat. Åkte till canon och lämnade kortet och dagen efter kunde jag hämta en skiva där alla bilderna låg. (Dessutom bjöd de på den servicen! Tack för det.) Mycket jobb för en bild som blev minimini i tidningen. Men. Det var skoj och jag fick äntligen ett trasigt objektiv (som legat i skåpet ett år) inlämnat. //B

4 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja beställa den gröna Champagnebilden men den finns inte i butiken?! Kan man göra det ändå?

    SvaraRadera
  2. Absolut! Skicka ett mejl till info@photografibutiken.se med dina kontaktuppgifter, vilken bild och vilken storlek du vill ha. Storlekar och priser hittar du under "Prislista". Mvh/ Ph.se

    SvaraRadera
  3. Gud va snygga dom blev, allrahelst den gröna champagne bilden. /Elin

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja, den gröna blev bäst. Den var dock inte med i tidningen.

    SvaraRadera